maanantai 19. lokakuuta 2015

Krog Roba - brunssi pihistellysti

Я дома! Vihdoin mun visiittini Moskovasta Suomen puolelle koitti ja pääsin käymään kotona. Mitä lähemmäksi matkaa päivät kuihtuivat, sitä malttamattomammaksi mä kävin. Päädyin jopa aikaistamaan lähtöäni parilla päivällä - niin pahoin olin kyllästymispisteessä Venäjään. Saavuin Helsinki-Vantaalle perjantaina iltayhdeksän jälkeen ja J oli mua sielä vastassa. Nyt mulla on kokonainen viikko aikaa ladata akkuja loppuvaihdon varalle. Puolivälin ruutulippu heilahtaa torstaina.

Täydelliseen viikonloppuun Helsingissä kuuluu piipahdus Stockalla, päiväkävely syksyisessä Lauttasaaressa ja sunnuntaibrunssi hyvän ystävän kanssa. Olin Moskovaan asti kuullut vastikää avatun Lilla Roberts -hotellin yhteydessä toimivasta Krog Robasta ja sen aamupalasta. Viikonloppuisin klo 12.30 alkaen tarjoiltava brunssi oli kuitenkin pettymys. Se nimittäin edusti lähinnä suppeaa aamupalaa ja jälkiruokapöytä koostui pelkistä karkeista sekä kaupan kekseistä.

Kaikesta tarjolla olevasta löytyi kuitenkin pikantti hyvä maku. Varsinkin Caesar-salaatti oli rapsakka ja mehevä ja ansaitsee erityismaininnan. Tarjonnan vähyys jäi silti sen verran harmittamaan, ettei takaisin tarvitse ihan äkkiä mennä: muutamat hassut leikkeleet, parit eri leivät, perus munakokkeli+nakit ja jälkkäritikkarit eivät mun mielestäni olleet 29 euron arvoisia. Netissä viikonlopun kattauksia tituleerataan brunssina, mutta paikan päällä tarjoilijat puhuivat all day breakfastista. Tämän lisäksi meille selvisi, että all day menun puolelta on mahdollista tilata vielä erikseen ruokia suurempaan nälkään. Lounaaseen taittava lista olisi kyllä piristänyt meidänkin lautasmalliamme, mutta 15 eurossa annokselta pyörivät hinnat olisivat myös pompsauttaneet viattoman aamupalan laskun melkein kevyen illallisen luokkaan. Ei kiitos.

0 kommenttia:

Lähetä kommentti