sunnuntai 17. toukokuuta 2015

Viikonloppu Vesijärven rannalla

Mennyt viikonloppu kului J:n kotikonnuilla Racketlonin merkeissä. J:n painaessa kolme päivää pallojen perässä, mä nautin auringosta Vesijärven laitamilla. En ollut aikaisemmin eksynyt Lahden satama-alueelle, mutta poikettuamme sinne iltapäivä-Latteille lauantaina, vei idyllinen kahviloiden, terassien ja jokilaivojen rivistö mun sydämeni täysin. Hurmioon saattoi vaikuttaa myös ihastuttavan Kahvila Karirannan niiiiin hyvä suklaa-juustotorttu: makeannälkäisen suklaaperson ehdoton valinta! ;]
Mä oon aina pitänyt Lahtea vähän rumana kaupunkina. Sen profiili on liian laatikkomainen mun makuuni. Historiasta on postmodernismia henkivässä keskustassa pulaa. Mutta ehkä mä oon vain pyörinyt ihan väärissä paikoissa? Eihän Turunkaan keskusta torin ympärillä mitenkään kaunis ole - kaupungin tunnelmallisuus syntyy veden äärellä Aurajoen törmillä. Saman efektin saa Lahdessa aikaan Vesijärven auringossa kimmeltävä liplatus.

0 kommenttia:

Lähetä kommentti