keskiviikko 13. toukokuuta 2015

Helsingin paras lounas: Farang

Tomi Björck ei ole onnistunut vakuuttamaan mua vielä yhdessäkään vuoden 2010 jälkeen avaamassaan ravintolassa. Oon ehtinyt koluta sekä Bulevardi 6:n kiinteistön, että Espalla auenneen Brondan enkä ole kyllä ymmärtänyt, mistä kaikki hype ravintoloiden ympärillä oikein kumpuaa. Mun mielestäni Björckään ei ole kuin pelkkä turha julkkis: millä meriitillä ravintoloitsija-kokki esim. tuomaroi missikisoja? Päätin kuitenkin antaa kaverille vielä yhden mahdollisuuden ja ottaa Töölössä 2-3 ruokalajin mittaisen tauon tenttiviikon lukemisista.

Mediapersoonana en pidä Björckistä vieläkään, mutta kokkina paljon aiempaa enemmän. Farangin miljöö on kerrassaan upea ja ruoassakin vaikutti olevan "sitä jotain" - ainesosa, joka muiden hänen ravintoloidensa ruuasta on mun mielestäni puuttunut. Kolmen uudemman ravintolan kopla on ainakin mulle tarjonnut vain tasapaksua ruokaa ilman sen erikoisempia yllätyksiä tai makuhermoja kutkuttavia yhdistelmiä. Farang on kuitenkin toista maata: jopa lihoihin oli saatu haudutuskastikkeiden maku ja mäkin tunsin kokevani kielelläni jotain uutta: Farangin perinteisen karamellipossun makea suolaisuus suorastaan suli suussa. Tomi, taidat tietääkin näistä ruokahommista jotain. ;]
Pehmeäkuorista taskurapua
Rapeaa karamellipossua
Phaenang currya ja Black Angus -härkää
Hinta: 3 ruokalajin lounas 29 €

0 kommenttia:

Lähetä kommentti